Thursday, April 7, 2011

perjuangan yg belum selesai...

selagi kita msih bernafas,sudah tntu kita akn berjuang utk mendapatkan apa yg terbaik utk kita.. tak kiralah sm ada dlm pelajaran, pekerjaan atau berjuang di medan Allah.. Islam itu indah dan syumul..malah ia juga memudahkan.. justeru,dlm apa jua bidang yg kita perjuangkan,selagi ia masih tidak bertentangan dengan hukum Allah, sudah semestinya ia dianggap seperti berjuang di jalan Allah.. (bila bc intro ni..mcm nk bg tazkirah la plak kan? hehe..)
xde pape sgt pun..cuma mmg itulah yg sy rasakan ketika ini..dgn kerja yg bertimbun2.. mkin lm mkin byk..klu xsilap, kije ni bukn bertangguh sgt pun..tp msih byk..bla la sume ni akn berakhir ye? klu lah kita mengharapkan kije kita akn berakhir,maka sm lah dgn kita mengharapkn kita tidak diberi pahala dlm hidup ini.. xpun dlm perkataan yg mudah, kita xdpt gnjaran.. btul x? sbb ibarat org lain selalu ckp (bukn sy..tp org lain..sy juz quote je..hehe..), x senang nk sng dan xsusah nk susah.. so klu kita nk sng kemudian hari, mmg kita kna bersusah2..tp klu kita nk susah nati, senang je.. xplu wat kije..
(aish..ape la yg sy mngarut ni.. huhu..) xde la ape sgt pun..cuma mmg kije bertimbun.. ni pun mujur thesis dh hmpir siap setelah di edit beberapa kali..bru final draft.tp ni lah ibarat nyawa..klu x siap,mmg xgrad la jwbnye.. ng xam lg.. wpun xam td mmg killer punye subjek la..tp alhmdulillah..at least dpt gak la jwb,wpun xtau btul ke x jwp tu..n mmg ada gak yg sy hntam btul2..huhu..pd hal 1 credit hour je.tp soalan, fuyyo! mcm 24 credit hours la.. (ada ke 24? hntam je la.. juz nk havok je..hehe.. )
then..after xam.. ta daaa.. di sini lah sy setelah meng'edit' thesis dan update blog.. nati kna study utk nx paper plak.huhu.. ape pun,smoga sgala usaha yg dilakukan mndapat keberkatanNya dan kecemerlangan dunia dan akhirat..amiin..

No comments:

Post a Comment