Daisypath - Anniversary

Wednesday, April 27, 2011

~zaman uia mula berakhir... ~

assalamualaikum..
setelah 6tahun berada dlm kitaran uia.. 2thn di PJ dan 4 thn di bumi kuantan, sy akn menamatkan zaman uia dah.. (knfem dh tamat ke ni??huhu..) ape pun,hrp2 setiap yg dirancang itu, akn berlaku seperti itu..insyaAllah..
dan sekarang, sy telah kembali ke kg halaman..maka bermula lah perasaan ingin smbung blaja lg..tp mula2 nk kije jap..then nk smbung lg..rs xcukup je ilmu yg sy ada skang ni.. dlm hati ni,mmg bdebar je..ng rezut terakhir yg mkin dekat..org kata, dh msuk masa kecederaan..hehe..hrp agar dimurahkan rezeki..dpt peluang pekerjaan nati..
sbb ni sem terakhir, maka bru2 ni,mmg tetiba sy jd gile kan gmbr..asyik bergambar je..terutama dlm uia..ni je kenangan yg ada bersama kwn2..lpas ni,xtau bla lg dpt kami berjumpa..smoga hbg kami tidak akan terputus setakat ini shj,insyaAllah.. esp to aida: kawen ke ape,jgn lupa anta2 la undangan ke sini ok?hehe..
kat bwh ni,mmg ada byk gmbr kami bsama (biomed pls.. ) klu tgk muka sume org, mmg xnmpk mcm dh final yr pun..maybe sbb dh biasa tgk..huhu.. ada gak gmbr bsama sahabatku; gie n nadiah.. msing2 dh bgelar isteri org..sy je yg msih bujang.. (msih single n available.. erk! ye ke?hehe.. ) okla..stakat ni je wat ms ni..esk nk g kl..operasi membeli novel.jom kita serbu pbakl plak!jom!

4thn berada d kuantan...

berani kan kitorg duk bsila ats ni..mcm nak berdikir je..hehe..


dpn bgunan yg xsiap..tp lawa..



dpn bgunan termahal.. (hospital gigi..)



dpn bgunan KOS
  gmbar yg plg sy SUKE...
 
sofiya ng umminye..

sofiya ng umi gie..btul ke umi?hehe..


 dh hbs dh..babai.. (sm x muka kami)hehe..

Wednesday, April 20, 2011

tamat sudaa...

sejak bergelar pelajar ni,mcm2 bnda kna wat..tp snarnya tu sume la yg mnjadi knangan terindah kita nanti..dats why kita btul2 kna corakkan sume tu dgn corak yg tbaik,stakat yg kita mmpu.. (cewwah!ada gaya jd motivator x?hehe...)
then, as a final yr student of biomedical sc.. presenting the final yr project is one of the most requirement to grad.. (aii..nape tetiba speaking ni?? ) ok..kmbali ke pgkal jln..tgh ari td, sy dh slamat present projek sy..syukur pdNya krn memberi sgala kmudahan ini..krn klu ikut kmampuanku, mmg sy bukanlah yg tbaik..tp ats sgala pertolonganNya,tlg membantu sy mnyiapkan sume ini..alhamdulillah..
dan sekarang, sy berada di bilik cnference,mendengar presentation dr kwn2 utk sesi ptg..mmg rs btuah je..sbb grup kami hnya perlu present result & discussion..mmg btul2 valid la sbb bla kita present, bukn smua mklumat dimasukkan..juz yg mn pnting je..so, prof punye decision mmg bgus la..credit to him! :)
ni bru tamat sesi presentation..bukn btul2 dh grad..msih berdebar ng rezutku yg terakhir d bumi kuantan ini..utk sume kwn2 terutamanya final yr student of biomed, i wish u my best regards!hope we can succeed in whatever we do in the future..

Sunday, April 17, 2011

akhirnya..

assalamualaikum.. agak lm blog ni x diupdate.mmg byk kije yg perlu disiapkn.so,update blog ni perlu la dikemudiankan..krn bukn priority bla tugas lain menuntut perhatian..
bru je siap slide utk present projek..tp buknlah siap sepenuhnya.msih blum dihias dan diedit.hnya siap scr kasar..ape pun,yg tu,hrp2 nye tidak akn mngambil ms yg lm..
setelah hmpir 4thn brada d kuantan, akhirnya sudah smakin dekat utk sy mninggalkan bumi kuantan..mninggalkan bumi yg byk mngajar erti sbg seorg pelajar..mngajar erti nikmatnya bergelar seorg pelajar..semoga sgala ilmu yg kutimba di cni,mmpu mnjadikanku insan yg lbih baik pd ms hadapan..insyaAllah..
ms mula2 masuk dlu,rs xsbr nye xhbs..tp bla mkin dkt nk hbs ni..mcm2 rs ada..tp apa yg plg kuat sy rasakan ialah perasaan takut dan risau..takut jika apa yg kita cita2 kan,kita xmampu utk menggapainya..risau jika ia xberlaku sperti yg kita rancang.. (mcm lbey kurang je mksudnye..hehe..) ape pun,usaha dan doa shj yg mmpu sy lakukan krn bukn kita yg mngawal ms hdpn,tp Dia..jd hnya pd Dia kita mohon sgalanya..
di sini,ada beberapa gmbr ank buah kesayanganku..aka nur fatin aqilah..syg bukn krna muka nya yg comel.tp syg krn keletahnya yg mmg nakal dan mmpu membuatku terpikir..cmne lah karenah anakku kelak.. (cewwah! berangan je..ntah bla dpt kawin ntah.. T_T) so,slamat menengok la ye?tata..

Thursday, April 7, 2011

perjuangan yg belum selesai...

selagi kita msih bernafas,sudah tntu kita akn berjuang utk mendapatkan apa yg terbaik utk kita.. tak kiralah sm ada dlm pelajaran, pekerjaan atau berjuang di medan Allah.. Islam itu indah dan syumul..malah ia juga memudahkan.. justeru,dlm apa jua bidang yg kita perjuangkan,selagi ia masih tidak bertentangan dengan hukum Allah, sudah semestinya ia dianggap seperti berjuang di jalan Allah.. (bila bc intro ni..mcm nk bg tazkirah la plak kan? hehe..)
xde pape sgt pun..cuma mmg itulah yg sy rasakan ketika ini..dgn kerja yg bertimbun2.. mkin lm mkin byk..klu xsilap, kije ni bukn bertangguh sgt pun..tp msih byk..bla la sume ni akn berakhir ye? klu lah kita mengharapkan kije kita akn berakhir,maka sm lah dgn kita mengharapkn kita tidak diberi pahala dlm hidup ini.. xpun dlm perkataan yg mudah, kita xdpt gnjaran.. btul x? sbb ibarat org lain selalu ckp (bukn sy..tp org lain..sy juz quote je..hehe..), x senang nk sng dan xsusah nk susah.. so klu kita nk sng kemudian hari, mmg kita kna bersusah2..tp klu kita nk susah nati, senang je.. xplu wat kije..
(aish..ape la yg sy mngarut ni.. huhu..) xde la ape sgt pun..cuma mmg kije bertimbun.. ni pun mujur thesis dh hmpir siap setelah di edit beberapa kali..bru final draft.tp ni lah ibarat nyawa..klu x siap,mmg xgrad la jwbnye.. ng xam lg.. wpun xam td mmg killer punye subjek la..tp alhmdulillah..at least dpt gak la jwb,wpun xtau btul ke x jwp tu..n mmg ada gak yg sy hntam btul2..huhu..pd hal 1 credit hour je.tp soalan, fuyyo! mcm 24 credit hours la.. (ada ke 24? hntam je la.. juz nk havok je..hehe.. )
then..after xam.. ta daaa.. di sini lah sy setelah meng'edit' thesis dan update blog.. nati kna study utk nx paper plak.huhu.. ape pun,smoga sgala usaha yg dilakukan mndapat keberkatanNya dan kecemerlangan dunia dan akhirat..amiin..

Sunday, April 3, 2011

hnya beberapa hari..

lm xbuka blog ni..bla tgk blog member; rs mcm nk update blog gak la..hujung mnggu yg lpas,sy diberi kesempatn utk pulg ke kmpung..mnjenguk bonda yg 2 mnggu tidak kulihat..biasa la...kuantan-kelantan ni,bukn leh ulang alik..dgn xam n thesis yg xdihantar lg,mmg rs berat je utk balik..tp disebabkan ada pnyebab utk membolehkan sy blk (+tambang free bila blk ng kakakku..),so sy pack brg siap2.. (pd hal last minute)..n btolak blk ptg kamis tu.. berada d kg slama hmpir2 2hari,msih rs xcukup..ye la..duk kt umah,bukn leh duk saje2..ade je plan yg bonda dh susun utkku.. (ape lg..driver terhormat la.. ) tp tu sume la yg membuatkan ku gmbira berada di kg..dpt mlihat n mndengar sume suasana di kg,mmg mmpu mengembalikan smangatku yg mmg xbmaya je utk kmbali ke cni..hehe..
spt yg diucapkan dlm blog aida...tnggal beberapa hari je lg utk kami hbs kan pngajian di bumi kuantan.mmg agak sayu utk mninggalkn sume ni.krn tlalu byk kenangan pahit manis spanjang berada di cni..ape pun,stp pertemuan itu psti ada perpisahan..dan perjalananku ini msih pjg..dan kakiku msih perlu utk terus mlangkah..namun,smoga perpisahan ini akan membawa seribu satu makna dalam hidupku dan mmpu mencetus sejuta semangat yg membara dlm hidupku..
kpd sume yg akn mnghadapi xam final: truskan usaha anda dan smoga kejayaan ini mnjadi milik kita semua..
kpd final yr students: smoga kita akn trus sukses dlm apa jua bidang yg kita ambil nati..
n especially to pawanasenja: jgn cpt putus asa.krn gagal skali bukn bermakna gagal selamanya..dan ape pun,sy akn stiasa mnyokong awk.. good luck for tomorrow!