Daisypath - Anniversary

Monday, December 14, 2009

semester baru..

sem baru utk thn 09/10 sudah bermula 7disember..tp bru hari ini aku tiba d uia.alasannya,MALAS! =) alhmdulillah,rezut sem lpas mningkat jika dibandingkan dgn sem sblum ni. syukur kupanjatkan padaNya.. sem bru je bmula,tp perasaan rndu..rndu pada ank2,terutamanya fatin,sudah membuak di dalam dada.. ape2 pun,insyaAllah ku akan cuba pulang pada 31 disember ini.. utk mnyambut kepulangan abg sulungku dan isteri dr menunaikan haji. moga mereka mendapat haji mabrur,insyaAllah. amiin.. impianku pada sem ini,smoga aku akn dpt trus berada di bumi uia, dan akn dpt mencapai kejayaan cemerlang dlm pelajaran.. ku akn cuba sebaik mungkin. DIA berfirman, yg bermaksud: "tidak akn berubah sesuatu kaum itu,melainkan kaum itu sendiri yang mengubahnya.."

Tuesday, September 22, 2009

selamat ari raya idulfitri wat sume...

stelah 29 hari kite bpuasa, pnyimpan mohor besar tlah mngumumkan kita akn braya pd ari ahad, 20 sept 2009.. terlalu cepat ms berlalu.. sehinggakan kita lgsung tidak sempat merasai nikmatnya bulan ramadhan. ditambah lagi dgn bebanan exam, dan kekangan masa, mmg Ramadhan dirasakan begitu cpt berlalu.. semoga Ramadhan itu bukanlah Ramadhan terakhir buat kita semua. Arini, 3 Syawal 1430.. keadaan di sekitar Kota Bharu dijangka akn mengalami kesesakan lalu lintas. namun itu tidak akn mematahkan semangat kita untuk beraya di rumah sanak saudara, sahabat handai. rasa seronok melihat anak2 buah begitu bersemangat mngumpul duit raya. teringat zaman muda2 dulu.. zaman beg duit jtuh ke dalam sungai.. mujur ade pakcik yg snggup brenang, utk mnyelamatkan beg duit dan duit raya.. hehehe.. kata2 terakhir.. raya kali ini terlalu bermakna buatku krn sebuah hbg yg terlalu penting telah terjalin. smoga hbg kami akn berkekalan dan dipermudahkanNya,amiin..

Saturday, September 5, 2009

gambar2 si cilik tikus yg menjadi mgsaku..

Selamat hari lahir 'Teman Sejatiku'

Selamat hari lahir yg ke24..semalam, sudah genap 24 kan? inilah kali pertama saya dapat mengucapkan selamat hari lahir, sbg 'teman sejati'.. Duhai 'teman sejatiku' terima kasih yang tak terhingga, krn sudi bersusah senang bersama.. tapi, takde la susah sgt kan? ;) Duhai 'teman sejati', kupohon agar dirimu sentiasa mendapat lindungan rahmatNya... kerana sesungguhnya dirimu amat bermakna buat diriku. Dirimu umpama sekeping jigsaw puzzle yang akan melengkapi diriku. Tanpa dirimu, diriku tidak akan sempurna... diriku akan tempang.. kerana dirimu juga, aku mampu teguh berdiri.. mampu berdiri untuk menghadapi ujian diri... Duhai 'teman sejatiku'... aku tak pandai bermadah puisi... namun aku ingin dirimu tahu bahawa aku benar2 mengharapkan dirimu mendapat kebahagiaan pabila bersamaku. moga hubungan ini mendapat restu dariNya dan keluarga... kudoakan agar hubungan ini kekal berpanjangan... amiin...

Sudah separuh Ramadhan..

Malam ini, malam ke16.. doa qunut sudah dibaca.. tapi setakat manakah amalan kita? tepuk dada, tanya iman masing2..

Saturday, August 22, 2009

ramadhan dtg lagi...

ramadhan kembali lg..tp mmpukah aku tempuhi ramadhan kali ini dgn sebaiknya? adakah ini ramadhan terakhir bagiku? moga ramadhan ini,bukn lah yg terakhir bagiku.. didoakn agar ramadhan kali ini akan memberi seribu makna dlm hidupku.. semoga amalanku pd buln ini akan bertambah dan akan kekal pada buln2 lain.. slmt myambut ramadhan untuk semua..

Monday, August 17, 2009

untukmu 'teman sejati'

Selama ini
Kumencri-cari
Teman yang sejati
Buat menemani
Perjuangan suci
Bersyukur kini
PadaMu Illahi
Teman yang dicari
Selama ini
Telah kutemui
Dengannya di sisi
Perjuangan ini
Senang diharungi
Bertambah murni
Kasih Illahi
KepadaMu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan
Kasih sayang kita
Kepadamu teman
Ku pohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan
Segala-galanya...
KepadaMu Allah
Kupohon restu
Agar kita kekal bersatu
Kepadamu teman
Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan
Telah kuungkapkan
Segala-galanya
Itulah tandanya
Kejujuran kita

khas utk teman sejatiku..

Teman sejatiku, walaupun dikau jauh di mata, tapi moga kita akan sntiasa dekat di hati, kerna.. sesungguhnya pemegang kunci hati kita adalah Dia. Teman sejatiku, terima kasih yang tak terhingga, kerna sudi menerima diriku ini.. Teman sejatiku, kudoakan agar dirimu, akan sentiasa berada di bawah rahmatNya. Teman sejatiku, kupinta kemaafan darimu, andai ada tsilap bicara, tsalah tutur kata Teman sejatiku, kupohon padaNya, agar hbg ini akn dipemudahkan, dan bpanjangan ke akhirnya..

Friday, August 14, 2009

penin ke..

Selepas cuti smnggu,dpt gak sy luangkan ms utk round2 dlm kb..naik penin,sbb tlalu byk prubahan jln..klu tak biasa,mmg akn sesat.tp,mujur la sy ni,tak tmasuk dlm golongan tu..lps round2 kt bndar, singgh kbmall jap..g pc fair. bli keyboard protctive n headset.. bli headset ni, tjuan nye,utk snang chat ng teman sejatiku.. tp sbb line prob,so tak dpt gak la nk ckp.. frust gak la. tp,mmg takde rezeki,nk wat cmne.. :) esok teman sejatiku ade bowling tournament. all da best! aja2 fighting!

Spashly for u..someone in my heart.. :)

We were both young when I first saw you I close my eyes And the flashback starts I'm standing there On a balcony of summer air See the lights, See the party the ball gowns I see you make your way through the crowd You say hello Little did I know That you were romeo you were throwing pebbles And my daddy said stay away from juliet And I was crying on the staircase Begging you please don't go, and I said Romeo take me somewhere we can be alone I'll be waiting all there's left to do is run You'll be the prince and I'll be the princess It's a love story baby just say yes So I sneak out to the garden to see you We keep quite cause we're dead if they knew So close your eyes Escape this down for a little while Cause you were romeo I was a scarlet letter And my daddy said stay away from juliet But you were everything to me And I was begging you please don't go and I said Romeo take me somewhere we can be alone I'll be waiting all there's left to do is run You'll be the prince I'll be the princess It's a love story baby just say yes Romeo save me, then try to tell me how to feel This love is difficult, but it's real, Don't be afraid We'll Make it out of this mess It's a love story baby just say yes, oh, I got tired of waiting Wondering if you would ever coming around My faith in you was fading When I met you on the outskirts to town I said Romeo save me I've been feeling so alone I keep waiting for you but you never come Is this in my head, I don't know what to think He knelt to the ground and pulled out a ring And said Marry me juliet you'll never have to be alone I love you and that's all I really know I talk to your dad go pick out a white dress It's a love story baby just say yes Oh, oh, oh Oh, oh, oh, oh Cause we were both young when I first saw you

Sunday, August 9, 2009

realiti atau mimpi??

byk btul perkara yg blaku dlm waktu terdekat ni.. satu kputusn yg cukup bmakna dan besar telah kuputuskan saat ni.. bukn dibuat mengikut nafsu semata2 tp mgikut ptunjuk dr Nya. smoga jln yg kupilih ini adalah yg tbaik bg Allah,diriku sndiri dan kluargaku,amiin.. didoakn agar teman sejatiku dpt mbimbingku ke jalan yg diredhaiNya. sesungguhnya stp insan itu tidak smpurna dan hanya Dia shj yg Kamil..

Friday, August 7, 2009

sama tak??

akhirnye dpt gak upload gmbr fatin.. sama mcm ciksu tak? hehe.. ni tetiba dpt cuti seminggu. utk kull of science. byk kije nk kna wat. quiz pun,dh nk stat.. tp dlm2 sdih tu,akhirnye smpai kt umah gak.. hehe.. moga cuti ni dpt dimanfaatkn dgn spatutnye. didoakn agr influenza a h1n1 akn dpt disembuhkn.. sesungguhnye bala' allah ini mmg ptut diambil perhatian spatutnye. tlalu byk kes,tp kite lgsung tak ingtkn Dia..kite lgsung tak bsungguh utk mlakukn solat hjt atau bdoa utk memohn ptologn dr Nya..smpai bla keadaan ini akn bterusan?? Ya Allah.. sesungguhnye tlalu byk mksiat di muka bumiMu ini.. kami memohn pd Mu agr kami akn diberi pluang utk btaubat dan kembali ke pgkal jalan. sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani..

Sunday, July 19, 2009

got new niece!

hai..dh 13 ank buah @ank sedara..tp smalam, 18julai 2009, pd jam 4 ptg, btambah lg sorg.. dh jd 14 org.. dpt ank buah pmpuan.. tak sabar je nk balik. nk tgk baby tu. mis u.. ape2 pun, sume nye slamat. syukur la. congrats sis amy! nati awl ogos, dpt la tgk bby tu.. huhu.

Friday, July 17, 2009

about me..

assalamualaikum, sy dilahirkan di kota bharu..spesifiknye,kg pdg enggang.tanggal 7jun 1986, bersamaan 29 ramadhan,pd pg sbtu,che (pnggilan utk ibu) slmt melahirkan ku.. ade 8 org adik bradik termasuk sy. 5 abg dan 2 kakak.. jd sy ni ank bgsu. best tak ea? kdg2 org pk ank bgsu ni mnja..n best.. tp ye ke?huhu.. tp yg pasti,ank bgsu ni,mmg automatik kna jd ank mak.. sbb ank bgsu ni,hrpn famili. dia kna pikul tnggungjwb tu. kire, agk berat la.. rs dh senget dh bahu ni.. hehe.. sy ni, keras kepala ckit. n plg pnting, mmg degil bila kna mkn ubat. cukup tak suke mkn ubat.. huhu.. prangai buruk yg len,mmg banyak.. kwn2 je yg leh komen kot.. :) ok.. miz u all my frenz.